follow

follow

joi, 28 iunie 2012

Decoupage pentru incepatori

Decoupage-ul sau tehnica șervetelului a devenit în ultimul timp un hobby din ce în ce mai popular și în România, tot mai multe persoane doresc să își înfrumusețeze obiectele din casă sau să ofere celor dragi cadouri decorate manual. Tehnica de bază constă in lipirea primului strat de șervețel (cel imprimat) pe diverse suprafețe – lemn, sticlă, plastic, MDF, carton etc.
Am să vă arăt care sunt pașii de bază, decorand un abajur de hârtie, care la final va arăta așa:
 

Ce nu trebuie să vă lipsească:
  • șervețel, care se poate folosi în întregime sau puteți decupa motivul care vă place. În loc de șervețel se mai pot folosi: hârtia de orez, hârtia de decoupage și chiar și hârtia imprimată, dar despre acestea vom vorbi mai în amănunt altă dată.
  • adeziv pentru tehnica șervețelului
  • pensulă cât mai final
  • lac final (mat sau lucios) care va oferi o protecție mai mare obiectului decorat. Cu cât aplicați mai multe mâini, cu atât mai frumos (și mai rezistent) va fi rezultatul 
Alte accesorii necesare:
  • grund acrilicșervețelul se vede cel mai bine pe fundal alb, astfel dacă doriți să decorați un obiect de culoare inchisă, întâi trebuie să aplicați grund acrilic/gesso. Cand acesta s-a uscat bine, puteți aplica șervețelul.
  • culori acrilice în nuanțe potrivite cu modelul ales 
Toate acestea le găsiți în magazinele de hobby, fie în orașul vostru, fie pe internet.
Decorand pentru aceasta 'lecție' un lampion din hârtie, alb, nu am mai aplicat grund, am aplicat direct șervețelul. 
  • Important - obiectul de decorat trebuie curățat bine înainte (șters de praf, șlefuit și chituit la nevoie dacă este de lemn, degresat dacă este din sticlă). 
  • Pentru abajur, am rupt modelul de pe șervețel (acesta se poate și decupa, eu am preferat să il rup pentru că fundalul era alb și se pierdea pe lampion) și am desprins primul strat, cel imprimat. (Sfat: începeți cu motive decupate, nu cu șervețel întreg - e mai ușor pentru început până vă obișnuiți cu șervetelul, care se poate rupe foarte ușor)  
  • Am aplicat un strat subțire de adeziv, doar atât căt să se lipească şerveţelul complet, apoi am lipit motivul, apăsând cu grija, dinspre centru spre exterior, să nu formeze cute sau bule de aer; nu vă faceţi griji dacă adezivul depăşeşte limitele şerveţelului deoarece acesta se va usca transparent. 
  • După ce s-a uscat adezivul, aplicați încă un strat peste motiv; încercați să nu insistați foarte mult în același loc, pentru ca șervețelul să nu se rupă.  
 
  • Vă recomand ca după ce adezivul se usucă complet să aplicați și minim 2 straturi de lac final peste lucrare, pentru a rezista mai bine uzurii! 

Spor la decupat!!!

p.s. Abajurul l-am realizat în cadrul unui atelier al Fabricuței de idei, un grup plin de inventivitate de pe Facebook, un loc cu drag de “handmade”și de creativitate . Fiecare a creat un lampion nou-nout, utilizând  hârtie de calc, de orez, carton de diverse culori, chiar ziar… Eu am rămas la prima mea iubire, șervețelul :) 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu